Namnlöst 2.001.png

image-24

Guldtrumpeten

Vi belönar Sveriges främsta kreatörer och innovatörer inom influencer marketing.

 

Vinnare 2018

Årets influencerkampanj – Klarnas samarbete med Redgert & Dietz

Klarna har låtit Margaux och Daniel ringa till kändisar och bett dem läsa upp sina senaste inköp, skrattat åt varandras shoppingmönster och bönat och bett för att få fortsätta samarbetet.

Ett mer lyckat samarbete är svårt att hitta – kreativt, innovativt och varumärkesbyggande.

 

Årets influencerkommunikatör – Elin Nylund
På ett lekfullt och trovärdigt sätt har Elin Nylund skapat magi i Margaux Youtubekanal.

Med musik, memes, emojis och en fingertoppskänsla för timing har hon byggt Margaux varumärke till inkluderande, engagerande och folkkärt!

 

Årets influencer – Amir Akrouti
Under 2018 har Amir gått in och ut ur debatter och kämpat för sina rättigheter. Men framförallt har han underhållit sin följarskara.

Med eller utan selfies i bilen – Amir är en förebild som blir härligare för var dag.


Låt oss hålla kontakten tills nästa Guldtrumpet!
 

👇

 


* Vi kommer inte mejla dig varje dag, men vill gärna hålla dig uppdaterad om Guldtrumpeten.
Vill du läsa om hur vi behandlar personupgifter? Läs vår integritetspolicy!

Det här är Guldtrumpeten

Guldtrumpeten syftar till att uppmärksamma de som jobbat kreativt, innovativt och skojigt med influencer marketing. Kreatörer som banat väg för nya uttryck på Youtube och i poddar. Kommunikatörer som upptäckt nya världar och vinklar för att sprida budskap.

Och så klart alla de eldsjälar som gång på gång förklarat för oförstående att influencer är ett yrke – och att "innehåll" är mer än att visa upp en produkt i rutan. Precis de personerna tycker vi förtjänar ära, en trumpet och oändligt med uppmärksamhet. 

giphy-2 

 

Vad vinner man? 🤔

Oändligt med uppmärksamhet, ära och en trumpet. Såklart.

 

  

Utan influencers. Ingen influencer marketing. 


Årets influencer ska gå till en influencer som höjt sin röst för influencers rättvisor. Till en kämpe som med mod och engagemang fört andra influencers talan i ett hårt klimat där många fortfarande inte ser influencers som ett yrke.

En hjälte som med hjärtat i framtiden och huvet på skaft gjort influencer marketing roligare och smartare. 

 

Kreativt är a och o på internet...

..men ibland kan det kännas enklare att dra det säkra kortet med rabattkod. Det funkar ju? Folk köper. Alla nöjda. Siffrorna kan presenteras i en snygg Keynote. Alla nöjda? 

Men blir internet roligare med rabattkoder och trötta kampanjbudskap? Knappast! 

Därför förtjänar den som spridit ett annat budskap än "köp köp köp" ett pris (en trumpet)!

Bra kommunikation skapar förtoende

Att jobba med influencer marketing är inte det lättaste. Det gäller att få hela organisationen med på tåget. Att lita på datan och att våga lägga innehållsskapandet i hand på någon annan.

Det säger sig själv att detta kräver en högklassig kommunikarör – en person som är både doer, strategisk och nyfiken. Kanske är det en kommunikartionschef, en social media manager eller en digital strateg med känsla för helhetstänk, trovärdighet och långsiktighet.

Namnlöst 2.001.png

giphy-4

 

Det saknades ett pris som uppmärksammar innovativ influencer marketing


 Detta tyckte Signal Signal som instiftat Guldtrumpeten. Signal Signal är ett AI-företag som bevakar allt som sägs på Youtube, poddar, TV och radio. 

Fram tills idag har det varit omöjligt att ta reda på vad influencer säger om ditt varumärke – talmedia har varit ett svart hål. Men den tiden är förbi. Idag går det att söka i vad som sägs på Youtube och i poddar. Då blir det lättare att hitta trovärdiga influencersammarbeten. Vi är övertygade om att trovärdighet, research och pålitlig data öppnar upp för kreativ kommunikation – vilket skapar ett roligare internet. 

 

Frågor på det? Kontakta oss eller boka en demo!

 

image-14 

Tor Rauden Källstigen

CEO & CO Founder

tor@signalsignal.se ~ 073 689 86 56